زندگی نو

زندگی نو

ثبت نام گرین کارت لاتاری ۲۰۱۸



 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که ثبت نام برای قرعه کشی گرین کارت آمریکا از روز سه شنبه ۱۳ مهر ماه ساعت هفت و نیم شب به وقت ایران آغاز می‌شود. و این ثبت نام «تنها» از طریق وب سایت رسمی قرعه کشی یعنی  www.dvlottery.state.gov  انجام می گیرد.

قرعه‌کشی گرین کارت یکی از راه‌های مهاجرت به ایالات متحده آمریکا است که ثبت نام آن هر ساله در پاییز انجام می‌شود و نتایج آن سال آینده اعلام می‌شود. که طبق اعلام دفتر امور کنسولی وزارت خارجه ایالات متحده ، تاریخ ثبت نام گرین کارت لاتاری ۲۰۱۸ روز سه شنبه ۱۳ مهر ماه ۱۳۹۵ آغاز و روز دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ پایان خواهد یافت .

جالب است بدانید که دولت ایالات متحده آمریکا هر ساله 55000 هزار گرین کارت را از طریق قرعه کشی  به متقاضیان در سراسر جهان اعطا می کند , که این یک فرصت استثنایی برای کسانی است که دارای مدرک دانشگاهی نیستند یا  وضع مالی خیلی خوبی ندارند.



   

  • اما گرین کارت چیست؟

گرین کارت لاتاری، ویزای اقامتی دائمی، یکی از انواع ویزاهای مهاجرتی آمریکا است. که به افراد غیر آمریکایی داده می شود ومجوز اقامت دائم آنها در ایالات متحده می باشد.  از سال ۱۹۹۰و به دستور کنگره آمریکا، هر سال وزارت امور خارجه آمریکا مطابق بخش ۲۰۳(سی) از قانون مهاجرت و ملیت (Immigration and Nationality Act) آمریکا، به صورت قرعه‌کشی (موسوم به لاتاری) تعدادی افراد را برای دریافت این نوع ویزا انتخاب می‌کند که نهایتاً منجر به دریافت کارت اقامت دائم آمریکا (معروف به گرین کارت) می‌شود. برندهٔ اصلی در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۱که مخفف ویزای گوناگونی یا همان DV-1، می‌شود. همسر وی و فرزندان مجردی که در روز نام‌نویسی اینترنتی زیر ۲۱سال دارند نیز در صورت برخورداری از شرایط لازم موفق به کسب ویزای وگ-۲می‌شوند.

  •   مزایای گرین کارت

    زندگی در آمریکا: فرد صاحب  گرین کارت اگرچه که یک شخص خارجی محسوب می شود و آمریکایی نیست ولی می تواند در آمریکا زندگی کند (live permanently) و تحت حمایت قوانین آمریکا و دولت آمریکا قرار دارد.

    کار در آمریکا: دارنده‌ی گرین کارت می تواند بعد از کسب مجوز های مربوط در آمریکا مشغول به کارشده و شغل خصوصی یا دولتی داشته باشد.

    آوردن همسر و بچه ها به آمریکا: دارنده ‌ی گرین کارت می تواند همسر یا بچه های زیر 21 سال خودرابه آمریکا بیاورد.

    اسپانسر: دارنده ‌ی گرین کارت می تواند اسپانسر افراد دیگر شود.

    درخواست سیتیزن شیپ (شهروندی): دارندگان گرین کارت می توانند برای سیتیزن شیپ شدن اقدام کنند (بطور معمول بعد از گذشت 5 سال).

    دارابودن حق تحصیل و دریافت کمک هزینه تحصیلی: دارندگان گرین کارت  به عنوان مقیم،  حق پرداخت هزینه تحصیلی کمتر برای دانشگاه ها را دارند.

    داشتن شماره ملی: دارندگان گرین کارت از مزایای داشتن شماره ملی برخودار می شوند، این موضوع برای افرادی که پیش از بازنشستگی دارای 10 سال سابقه کار در امریکا باشند به همراه برخورداری از مزایای بازنشستگی خواهد بود.

  •    شانس برنده شدن در لاتاری

شانس بالایی برای برنده شدن در لاتاری گرین کارت وجود دارد. پس از الکترونیکی شدن پروسه ثبت نام لاتاری گرین کارت در سال 2003 تعداد ثبت نام ها از 13 میلیون به 6 میلیون در سال رسید. به نظر میرسد رویه های جدید شانس کسانی که برای سال 2018 و پس از آن را ثبت نام میکنند را بالا می برد. در لاتاری 2017 که در سال 2016 اعلام نتیجه شد، از بین هر 150 متقاضی، یک نفر ویزا دریافت کرد.

  •    الزامات ثبت نام لاتاری 2018

 فقط دو شرط برای ثبت نام لاتاری وجود دارد. اول اینکه شما متولد کشور های مجاز باشید که ایران یک کشور مجاز برای ثبت نام است و دوم آنکه حداقل دیپلم داشته باشید و اگر دیپلم ندارید دو سال سابقه کار در پنج سال گذشته داشته باشید که آن شغل در لیست مشاغل اداره کار ایالات متحده در لیست JOB ZONE 4 و البته با امتیاز SVP 7 باشد. مانند طراحی گرافیک، طراحی وبسایت، مدیریت صنعتی یک کارخانه یا کارگاه و ...
برای ثبت نام در لاتاری می بایست فرم حاوی اطلاعات فردی و تحصیلی و تاهل را تکمیل نمایید همچنین به همراه این فرم بایستی یک قطعه عکس نیز ضمیمه و  ارسال گردد، که  برای مشاهده شرایط تصویر مناسب جهت ثبت نام و دریافت فایل فرم ثبت نام میتوانید به مطلب ثبت نام در گرین کارت لاتاری در سایت مراجعه نمایید.

  •     ثبت نام اشتباه لاتاری وارد قرعه کشی نخواهد شد

لازم است بدانید هر ساله بیش از 50 درصد از ثبت نام های لاتاری قبل از ورود به قرعه کشی از لیست اپلیکیشن های مجاز حذف میشوند که علت این امر اشتباه در ثبت نام است. ضمنا اگر پس از برنده شدن هم در سفارت اشتباهی در ثبت نام لاتاری اتفاق افتاده باشد که در مصاحبه مشخص شود، آن تقاضا رد خواهد شد و به ویزا نخواهد رسید. پس برای ثبت نام لاتاری به کافی نت ها و اشخاص کم اطلاع مراجعه نکنید. هرساله بیش از 200 کیس برنده به موسسه ما مراجعه میکنند که به علت ثبت نام اشتباه از اخذ ویزا باز مانده اند.

حال با توجه به اینکه در صورت وجود کوچکترین اشتباه در فرم ثبت نام لاتاری، متقاضی مجاز به شرکت در قرعه کشی نخواهد بود و به صورت خودکار درخواست ارسال شده حذف خواهد گردید، متقاضیان اخذ گرین کارت می توانند ثبت نام خود را به صورت تضمینی به عهده وکلای موسسه اندیشه پویان بسپارند،  وکلای رسمی مهاجرت موسسه به شما اطمینان میدهند که ثبت نام شما بدون هیچ گونه مشکلی انجام خواهد گردید تا شما نیز بتوانید شانس خود را برای قبولی در این قرعه کشی آزمایش نمایید.

ثبت نام توسط تیم مشاور و وکلای اندیشه پویان به دو روش می باشد؛ که در هر روش فرم شما به صورت کاملا تضمینی و بدون اشکال تکمیل خواهد شد ولی از نظر روند ادامه کار متفاوت خواهد بود:

1_ در روش اول ثبت نام شما رایگان خواهد بود در صورتی که بعد از اعلام نتایج و قبولی در قرعه گشی گرین کارت ادامه روند کار را به وکیل رسمی مهاجرت به امریکا ما قرار دهید با توجه به روند پرونده هزینه بین  3500 تا 10000 دلار امریکا خواهد بود که موسسه اندیشه پویان با اطمینان کامل از دریافت گرین کارت برای موکلین خود، این ضمانت  را اعلام میدارد که در صورت عدم دریافت گرین کارت، کل مبلغ حق الوکاله را به متقاضی استرداد نماید..

2_در این روش هزینه ثبت نام بسته به وضعیت تاهل متقاضیان متفاوت می باشد به این صورت که برای افراد مجرد مبلغ 70 هزار تومان و برای متاهلین مبلغ 100 هزار تومان خواهد بود که بعد از اعلام نتایج در صورت قبولی ، متقاضی خود ادامه مراحل و روندکار جهت دریافت گرین کارت را به عهده خواهد گرفت.

متقاضیان جهت درخواست ثبت نام میتوانند از طریق شماره تلفن  26409630-021 با موسسه در تماس باشند.

منبع: ثبت نام گرین کارت لاتاری ۲
برچسب‌ها: لاتاری, قرعه کشی لاتاری, ویزای آمریکا, اندیشه پویان, گرین کارت

  • رویا زیبا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی